Generalforsamling samlede op på klubbens 2021 aktiviteter

Virksund Sejlklub fik gennemført generalforsamling 26. februar i Virksund. Ca. 25 medlemmer var fremmødt til mødet, hvilket er tilfredsstillende efter at den første indkaldelse 5. februar desværre med kort varsel måtte aflyses. Kristian Brøns kunne vælges som dirigent og ledte os alle venligt og sikkert gennem generalforsamlingen.

I bestyrelsens beretning blev omtalt en ganske fin medlemsfremgang i klubben, så vi nu er på ca. 140 medlemmer. Status for klubbens forskellige aktiviteter blev ligeledes gennemgået. Efter bestyrelsens beretning for 2021 efterlyste formand og dirigent tilkendegivelser om et J70 projekt. Der kom her enkelte positive tilkendegivelser, som understøtter bestyrelsens ønske om at appellere til nye grupper af sejlere med projektet. Især finder bestyrelsen, at vi skal søge at gøre os mere attraktive og lækre overfor yngre voksne.

Kenneth Stjerneby fremlagde regnskab 2021, balance og budget 2022. Hans budskab er klart, at klubbens økonomiske situation er tilfredsstillende. Der er gennem de senere år opbygget en større likvid beholdning og klubbens aktiver er øget betragteligt. Dette er bl.a. sket gennem en fin medlemsfremgang og økonomisk støtte fra forskellige fonde og puljer til konkrete aktiviteter og projekter.

Medlems- og familiekontingent vil i 2023 være henholdsvis 600 kr. og 1500 kr., d.v.s. uændret.

Tre af bestyrelsens medlemmer er på generalforsamlingen på valg. Vibeke Stjerneby Mortensen, som kasserer, Susanne Fogtmann og Bent Pedersen blev alle genvalgt.

Jørgen Christiansen på billedet blev hædret for hans store utrættelige indsats for klubben gennem mange år.

Under eventuelt kommer der spørgsmål til om der kan være færre kommunikationsplatforme og udtrykkes ønske om så vidt muligt at støtte cafeen, når der afholdes arrangementer i klubhuset. Bestyrelsen er helt enig i, at sejlklubben så vidt det overhovedet er relevant, skal støtte cafeen.

Generalforsamlingens egentlige referat, bestyrelsens beretning, samt regnskab, balance og budget fremgår af Virksund Sejlklubs møder

Hilsen bestyrelsen i sejlklubben