Fuld fart frem, nyhedsbrev juni 2023

Fuld fart frem. Sejleraktiviteterne går slag i slag på fjorden.

Aktiviteter

J70 båden sejler med besætning. Pigesejlerne har prøvet både af. Ungdomsaktiviteterne på Viborg søerne er i god gænge. Claus Sørensen og Torben Laier har haft møder med Viborg kommune om at åbne nye sejleraktiviteter for børn for enden af Søndersø. Kommunen ser ud til at være positivt stemte overfor ideen og vi håber, at vi snart kan være mere konkrete om, hvad der skal ske.

Onsdagssejlerne er som vanligt godt i gang. Onsdage i maj har især været domineret af blæsevejr, hvilket har udfordret besætningerne. Glædeligt er det, at vi i år har 25 tilmeldte sejlbåde og flere nye besætninger og både.

Antallet af pigesejlere er også i år pænt stort, mens antallet af kursister på sejlerskole er lavere end de senere år. Det er dog dejligt at vi kan hjælpe nye sejlere i gang. Vi er også tæt på at afslutte praktisk duelighed. Ni kursister forventes at gå til praktisk eksamen.

I juni afvikles Mors Rundt. I hvert tilfælde tre både fra Virksund Sejlklub deltager i år i Mors Rundt. Er der flere som har lyst til at deltage, så nærmere vi os tilmeldingsfristen. Tilmelding sker på manage-to-sail under Mors Cup eller Thisted Sejlklub.

Låne J70’er

I juni modtager sejlklubben en låne-J70’er fra Sejlsportsligaen. Det betyder, at der er adgang til at låne en J70 sejlbåd mere til sejlads i juni. Her er en mulighed for at sejle med gennakker eller teste jer af mod en anden J70 sejlbåd ud for Virksund. Lån kan ske ved at henvende dig til Jens Kofoed.

Fjord Race

Sejlklubben planlægger at arrangere fjord race ud for Virksund lørdag d. 24. juni. Forud herfor afholdes træningsdag søndag d. 17. juni. Hvis du vil deltage kan du eller din besætning tilmelde sig arrangementet. Link til tilmelding mv. findes her: https://www.virksundsejlklub.dk/2023/05/22/virksund-fjord-race-i-juni/

Flydedok

I maj er klubbens flydedok blevet fikset, så den nu er fastgjort til molen. Tak til Claus Sørensen for at afslutte dette arbejde.

Hjemmeside

https://www.virksundsejlklub.dk/ er blevet forenklet og flere sider er fjernet fra siden, så den fremstår mere overskuelig.

Sejlklubbens bestyrelse vil ønske alle sejlere en velsignet sommer med masser af dejligt vejr og sejlads på vandet.