Klima og miljøplan igangsat

Virksund Sejlklub og Virksund Lystbådehavn har besluttet at udfærdige en fælles klima og miljøplan. Planen er i starten af 2024 præsenteret på generalforsamlingerne i de to foreninger.

Fælles udvalg

Til udmøntning af planen er dannet et fælles klima- og miljøudvalg med minimum to repræsentanter fra henholdsvis sejlklub og lystbådehavn. de mødes efter behov for at igangsætte og følge op på emner i planen.

Planen opdateres en gang om året før generalforsamlingerne afholdes. Der udfærdiges endvidere en indsatsplan for det enkelte år, som fastlægger ansvar og opgaver mv. for de enkelte emner og fokusområder i planen.

Planen

Planen er inddelt i fire fokusområder, opdelt i fire farver. Den blå plan omfatter aktiviteter på vandet, på fjord og i havnen. Den grønne plan er aktiviteter på land og hele haveområdet. Den gule plan er energi og anlæg, mens den røde plan omfatter spildprodukter og affald. Du kan se eller læse planen ved at trykke på billedet til venstre.

Den fælles klima og miljøplan kan også ses og læses ved at trykke her: Klima- og miljøplan 2024

Kontakt

Vil du gerne deltage i dette spændende initiativ eller komme med forslag til planen bedes du kontakte Jens Kofoed Virksund Sejlklub eller Svend Nordby Virksund Lystbådehavn.