Virksund fjord race i juni 2023

Vi vil du udfordre dig selv og måske din besætning er her en uhøjtidelig, hyggelig og sjov mulighed. Igen i år har Virksund Sejlklub været så heldige at få mulighed for at låne en J70 sejlbåd fra Sejlsportsligaen. Vi råder dermed over båden i tre uger. Det giver mulighed for at sejle med to J70 sejlbåde i en kortere periode og udfolde en tværgående konkurrence i tilnærmelsesvis ensartede både.

Alle i sejlklubben kan deltage. Deltager du i pigesejlads, sejlskole, ungdomssejlads på Nørresø eller i onsdagssejlads? Der er plads til alle, som har lyst til at blive udfordret – unge, ældre, kvinder og mænd.

Træning og Fjord Race

For dem som har lyst og være lidt mere klar, afholder vi træning i J70 bådene søndag d. 18. juni. Sejl- og bådkyndige vil være til rådighed på kajen begge dage fra kl. 10. Vi sejler frem til kl. 16. Her kan deltagere og besætninger afprøve bådene og blive fortrolige med sejl, trim og gennakker samt få et godt råd eller to om, hvordan man placerer sig i båden.

Weekenden spænder vi buen. Det bliver lidt sjovere og måske lidt vildere. Her sejler vi matchrace. I første omgang zoomer vi ind på lørdag d. 24. juni og har skippermøde kl. 10. Hvis det viser sig, at vinden er helt umulig om lørdagen, ændres planen og arrangementet til søndag d. 25. juni. Besluttes det at ændre dato vil det dog ske fem dage før, d.v.s. tirsdag, når vejrudsigten er nogenlunde stabil.

Kapsejladsregler mv.

Der sejles på en kort op/ned bane ud for havnen. Start og mål vil være i samme ende af banen. Der sejles efter de lokale kapsejladsbestemmelser, som vi kender det fra onsdagssejladserne. Hvis du ikke er fortrolig med dem, findes de her: https://www.virksundsejlklub.dk/virksund-sejlklub-sejler-kapsejlads-onsdag/

Der sejles alle mod alle, så alle besætninger kommer til at sejle mod øvrige besætninger og i begge både.

Tilmelding og pris

Tilmelding er bindende, så vi ved, hvordan vi skal disponere i f.t. indkøb og aktiviteter..

Du kan enten tilmelde dig selv som sejler eller tilmelde dig sammen med en besætning. Hver båd skal have en besætning på fire eller fem sejlere. Er i fem unge mennesker, fem kvinder eller vil du sejle sammen med din normale besætning kan du vælge sammenstille et super fantastisk hold til Fjord Race. Hvis du kun tilmelder dig selv, udpeges en helt igennem suveræn besætning, som du skal sejle sammen med på dagen.

For at deltage betaler du 75 kr., som udelukkende går til præmier, mad og aktiviteter under arrangement. Betaling sker på selve Fjord Race dagen.

Tilmelding til både træning og Fjord Race sker på Virksund Sejlklubs facebook side under det aktuelle opslag om selve arrangementet eller ved at udfylde dine oplysninger i formularen nedenfor. Tilmeldingsfrist er søndag d. 10. juni.

Jeg vil gerne deltage i Virksund fjord race i J70 i juni.

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Dit telefonnummer (skal udfyldes)

Sæt kryds i en af afkrydsningsfelterne:
    Tilmelder du dig alene eller med besætning? alenebesætning

Hvis du tilmelder dig med besætning, bedes du oplyse navne på besætningsmedlemmer i tekstboksen nedenfor:

Sæt kryds i et eller begge afkrydsningsfelter om, hvorvidt du deltager i både træning 18. juni og fjord race 24. juni eller alene fjord race 24. juni: træning og fjord racefjord race

Vel mødt!