Ung på vandet

Ung på vandet kalder vi sejlads for børn og unge i Virksund Sejlklub.

Vil du være aktiv, opleve fællesskabet, have vind i håret og vand under kølen, så skal du deltage i ung på vandet. Prøv det, kom ud og sejl med andre unge mennesker og oplev den glæde og stolthed, som du får, når kan mestre båden og få den til at sejle.

Du kan læse mere om ung på vandet her: https://ungpaavandet.dk/

Sejlklubben udvikler sejlads for børn og unge. Vi dyrker vandsport, adventure sejlads og jollesejlads. For dem, som ønsker at drive det videre og som besidder vilje og evner til noget mere, er der ligeledes mulighed for at prøve sig af i forhold til andre jollesejlere i bl.a. Limfjorden.

Vi sejler på Viborg søerne og på fjorden ud for Virksund. Vi sejler om mandage og torsdage kl. 1700 på søerne. Sejlads sker under kyndig vejledning i et samarbejde mellem Viborg Sejlklub, FDF Sejlercenter og Virksund Sejlklub. Derudover sejler vi i Virksund lørdag formiddag kl. 1000.

Vil du høre mere, så kan du henvende dig til ungdomsudvalget eller benytte kontaktformularen, hvorefter du vil blive kontaktet.

Emne: Jeg vil gerne deltage og høre mere om ung på vandet.

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Dit telefonnummer (skal udfyldes)

Sejlklubbens udstyr og joller

Sejlklubben sejler i optimistjoller, Tera joller og Feva joller. Har du ingen sejlererfaring og søger trygheden starter vi i de større Megin joller, hvor der vil være kyndig skipper ombord.

Om vinteren gennemføres aftener med kapsejladsteori, trimning og sikkerhed til søs mv.

Krav
    Unge kan sejle fra en tidlig alder. Det kræver ganske lidt at komme i gang med at sejle. Normalt skal du kunne svømme 200 meter eller have taget svømme bronzemærke for at du som ung kan benytte klubbens ungdomsjoller.

Sikkerhed til søs

Virksund Sejlklub følger Søfartsstyrelsens, Tryg Fondens og Søsportens Sikkerhedsråds anvisninger om sikkerhed til søs og om at sejle sikkert.

Du kan læse mere her om sejlklubbens sikkerhedsinstruks for børn og unge sejlads.

Bliv medlem af klubben

For at blive del af fællesskabet https://ungpaavandet.dk/ skal du være medlem af Virksund sejlklub. Meld dig ind her.