Det er ikke kun mænd, som sejler i Virksund

Efter en årrække uden sejlads, måtte jeg bare i gang med at sejle igen. Og da jeg ikke selv havde båd, var det oplagt at vende tilbage til pigesejlads i Virksund Sejlklub. Her deler jeg glæden ved sejlads med en flok piger i alle aldre og med alle niveauer af sejlerkundskab og -erfaring.

Der gik ikke lang tid, før jeg fik tiltusket mig en gasteplads til kapsejlads. Endda på klubbens hidtil eneste rene pigebåd om onsdagen. Jeg har lært en masse om sejlads og vi går til stålet, samtidig med at det er sjovt. Man skal kunne tåle noget røg, der bliver ikke sparet på de kække bemærkninger fra herrebådene, men jeg tror faktisk slet ikke at de kan undvære os…

Nu er vi et hold sejlerpiger, som er i gang med at lære klubbens H-båd at kende. Planen er, at der i næste sæson er to rene pigebåde til kapsejlads.

Lisbeth Rejsenhus