Generalforsamling og andre aktiviteter i sejlklubben i februar 2023

Mens vi i Danmark i høj grad har anerkendt betydningen af daglig motion og sund kost som afgørende for vores fysiske velvære, er behovet for og høre til fællesskaber mindre kendte for den enkeltes trivsel og levetid. Det er ikke nok at have mange kontakter på sociale medier eller at omgås et hav af mennesker i sin hverdag. Vi har brug for at opleve, at vi er en del af noget. Og at vores tilstedeværelse og handlinger betyder noget – for nogen.

Sejlsport kan netop være svaret på motion, sundhed, kontakt, fællesskab og velvære. Du mødes med andre omkring en fælles lidenskab. Det kan både være på land og på vandet i den friske natur. Sejlsport er ikke kun konkurrence, men kan så sandelig være på en afslappende tur, hygge på havnen eller samvær i et frivilligt fællesskab. Du bliver simpelthen mere veltilfreds og gladere i låget.

En af muligheden for 2023 er at komme ud og sejle i en af Virksund Sejlklubs klubbåde. Vi råder i 2023 over tre både – en Polaris Drabant, en H-båd og en J70. Med andre ord behøver du ikke at råde over din egen båd for at komme ud og sejle og være del af fællesskabet.

I midten af januar drog 25 af klubbens medlemmer til Aarhus for tage klubbens nye J70 båd i besigtigelse. Flot syn! Det blev i øvrigt en hyggelig eftermiddag, hvor Cecillie Stensgaard bl.a. havde bagt boller og andre havde brygget kaffe til turen. Ud over at se på både fik vi sammen med rasmus Slabiak fra Sejlsports-ligaen en rundvisning i Det Internationale Sejlsportscenter.

Onsdag den 8. februar afholder sejlklubben præmieaften og generalforsamlingen i Virksund Vi starter kl. 19. Endelig dagsorden til generalforsamling 2023 kan læses ved at trykke på link. Sejlklubben har i øvrigt arrangeret med Cafe Virksund, at der er mulighed for at deltage i fællesspisning i cafeen forud for generalforsamlingen (egen betaling). Menuen findes her: https://virksundcafe.dk/sejlklubbens-generalforsamling/ Tilmelding er påkrævet og sker ved at trykke på link.

Dagen inden generalforsamling – tirsdag den 7. februar – starter duelighedskursus i Virksund i klubhuset. 15 kursister har tilmeldt sig kursus. Lars Bro Jensen fra Nibe Sejlklub er instruktør.

I flere år har Sejlklubben med stor succes afholdt en aften, hvor nogle af klubbens tekniske “bisser” fortæller om motor- og elektriske systemer. Emnerne kan være om vedligeholdelse, eftersyn eller om fejlfinding. I år sker det den onsdag 15. februar kl. 19 i Virksund.

Sidste år arrangerede sejlklubben en eftermiddag med hygge, øl og popcorn, hvor vi sammen så Martha filmen. Arrangementet gentages onsdag 22. februar 2023 kl. 19. Kom og deltage i den uforpligtende underholdning.

Vel mødt.