Nyhedsbrev februar 2024 – aktiviteterne er godt i gang.

Det triste vejr fortsætter. Regn, regn, sne og så blæst er vejrudsigten for denne vinter. Det betyder dog ikke, at vi stopper aktiviteterne. Vi er er i januar startede med et spændende og berigende foredrag ved Sven Primdal. 30 tilhørere dukkede op til arrangementet.
31. januar inviterede sejlklubben sine frivillige til nytårsparole. Helt i tråd med traditionen blev der serveret skipperlabskovs til arrangementet. Der var rigeligt labskovs til at mætte det meste af Virksund. Bagefter blev der serveret kaffe og lidt sødt. Dette er den ret beskedne, men velmente tak til klubbens frivillige.
I løbet af arrangementet, som sluttede kl. 2030, var der indlæg fra en række af sejlklubbens udvalg.
  • Claus Thiel Sørensen gav et indblik i klubbens engagement på Viborg søerne, Nordic Lake Festival afholdes tredje weekend i august. og jolle sejlads på søerne og mange andre ting.
  • Mary Ann Steenbryggen Christiansen fortalte om netværksmøde for pigesejlere i Limfjorden og om en fortsat flot pigesejler engagement i sejlklubben.
  • I kapsejladsudvalget er der ændringer på vej. Sven Primdal og Jørgen Christiansen har valgt at stoppe som udvalgsmedlemmer. Sejlklubbens bestyrelse vil gerne takke for et stort engagement gennem adskillige år. Kapsejladsudvalget er nu suppleret med Claus S. Nielsen og Niels Klemm. Claus S. Nielsen tager i øvrigt på regelkursus i februar, så udvalget står skarp til sejlersæsonen.
  • Turudvalget ved Torben Lerche kunne oplyse, at udvalget snart holder møde for at drøfte datoer for sæsonens turarrangement.
  • Kristian Brøns og andre instruktører er klar til en ny sæson på sejlerskolen. Tilmelding til sejlerskole starter nu. Der sejles om tirsdagen. Tilmelding kan ske her: https://www.virksundsejlklub.dk/sejlerskole/
Som tak for Claus Thiel Sørensens indsats for børn og unge de senere år fik han overrakt en veltillavet Henning Kristensen kniv. Claus modtog gaven på mødet, fordi han ikke kan deltage på generalforsamlingen.
Hvert medlem kunne tage en trækasse med Viborg Bryg med under armen, da arrangementet sluttede.

Viborg Bryghus.

Onsdag den 7. februar afholder sejlklubben præmieaften og generalforsamlingen i Virksund Vi starter kl. 19. Her er link til aktiviteterne og til den endelige dagsorden til generalforsamlingen. https://www.virksundsejlklub.dk/2024/01/24/praemieuddeling-og-generalforsamling-onsdag-d-7-februar-kl-19/
Duelighedskursus gik i gang 9. januar i Virksund. Syv kursister er tilmeldt kursus. Lars Bro Jensen fra Nibe Sejlklub er instruktør.
Vintersejlads fortsætter og finder sted hver søndag kl. 10 i Lemvig. Lørdag d. 13. og søndag d. 14. april arrangeres fælles træning i J70 både med udefrakommende trænere og foredragsholder. Bestyrelsen vil senere informere om mulighederne for at deltage.
Sejlklubben er også ved at arrangere et turforedrag, som vi vil informere om senere.