Nyhedsbrev april 2024, god påske

Kære sejler
Jeg sender denne påskehilsen ved indgangen til april. Påsken er en højtid, som ofte bliver forbundet med genopstandelse og håb. I disse tider er der i allerhøjeste grad behov for håb, når man skuer ud i verden. Men tager vi en krydspejling til det helt nære, er det næsten ikke til at få armene ned. Sejlersæsonen står for døren.
Flere både er ved at blive klargjort på beddingspladsen. Enkelte både er faktisk allerede i vandet.
For dem, som har deltaget i vintersejlads i Lemvig, er toppen af de voldsomste abstinenser allerede aftaget. Vi sejler to gange mere på søndage i april og derefter køres Lovns Perle hjem til Virksund for at blive bundmalet.
Den sidste sejlerdag finder sted søndag d. 14. april. Heraf er der særligt program. Ud over sejlads og træning er der foredrag kl. 16. Anders Kronborg Kjær fra Oure Højskolerne. Han kommer og fortæller om besætningssamarbejde på båden mv. Alle er velkomne. Tilmelding sker her: https://www.virksundsejlklub.dk/2024/03/24/j70-traening-og-foredrag-i-lemvig-14-april/
Det er dejligt med nye ansigter i klubben. Vi vil gerne være flere. Sejlklub og Lystbådehavn arrangerer velkomstaften torsdag d. 4. april kl. 19. Du kan stadig nå at tilmelde dig, hilse på medlemmer fra de to klubber og høre om, hvordan du kommer i gang med at sejle. Tilmelding og information findes her: https://www.virksundsejlklub.dk/2024/03/06/har-du-lyst-til-at-hoere-mere-om-aktiviteterne-i-sejlklub-og-lystbaadehavn/
Torsdag d. 11. april kommer Thomas Veber til Virksund og fortæller om hans og hans families oplevelser på vandet. Thomas er forfatter og foredragsholder. Tilmelding kan ske gennem denne side: Danske Tursejlere arrangerer foredrag i Virksund 11. april.
Lad os slutte i det optimistiske toneleje. Måske sidder du lige nu og fordøjer en påskefrokost.
Danmark ligger stadig nummer to i »World Happiness Report«  Finland ligger i øvrigt nummer 1. Når det gælder befolkningen over 60 år, ligger Danmark på førstepladsen! Og med udsigten til, at der bliver flere og flere ældre i de næste årtier, vil lykken jo ingen ende tage.
God påske.