Onsdagskapsejlads 2024

Så nærmer tiden sig for Virksund Sejlklubs onsdags kapsejladser.

Kapsejladslicens

Den 22. marts fordelte Dansk Sejlunion opkrævning for kapsejladslicens til alle sejlere, som havde indløst kapsejladslicens i 2023.

Kapsejladsudvalget antager, at alle som indløser 2024 licens, vil deltage i vores onsdagssejladser her i 2024.

Nye sejlere er meget velkomne

Forhåbentlig er der også nye sejlere, som vil deltage i den nye sæson. Du behøver ikke nødvendigvis at have sejlbåd for at deltage. Du kan sejle med som gast.

Husk at vores kapsejladser er for alle klubbens medlemmer, og skulle man være mindre øvet, så giver det en masse rutine at være med. Vi sejler i al slags vejr og der opstår situationer på vandet, hvor man skal udvise hensyn overfor andre mv. De mere rutinerede sejlere udviser også sejladsmæssigt hensyn overfor nye sejlere.

Sejlklubbens kapsejladser er også en fantastisk mulighed for at lære mange af klubbens medlemmer at kende, og sejladserne er lige så meget et klubsocialt arrangement, som en decideret kapsejlads. Skulle man være interesseret i at sejle som gast, så er der altid skippere, som har plads.

Tilmelding, hvis ikke du som skipper ikke har deltaget før

Nye skippere bedes tilmelde sig hos Kenneth på e-mail kenneth.mortensen (a) icloud.com med flg.. oplysninger:

Skippers Navn

Bådtype

Båd navn

DEN nr

Skulle båden tidligere været tilmeldt, som kapsejler med et tidligere navn, så vil vi meget gerne have navnet og tidligere hjemmehavn oplyst, og hvis man har kapsejladslicens nr, så vil det være helt perfekt.

Afslutningsvis så vil vi erindre om, at man selvfølgelig har ansvarsforsikringen på plads, og at vi her i 2024 vil være skarpe på, at gaster også er medlemmer af sejlklubben.

Kapsejladsudvalget vender tilbage senere med nærmere detaljer omkring start på kapsejladssæsonen.

Vi håber vi ses.