Sejlklubben nye J70 sejlbåd er nu i hus

I januar 2023 tog ca. 25 af klubbens medlemmer til Aarhus for at besigtige vores nye J70 sejlbåd. Vi havde en fantastisk fin dag og båden så jo pæn og nydelig ud.

Efter aftale med Sejlsportsligaen har vi betalt båden i to rater. I december betalte vi 2/3-del af beløbet og her ved udgangen af februar har vi betalt anden og sidste rate. Så nu tilhører båden Virksund Sejlklub.

Projektet er realiseret i løbet af det seneste år med hjælp fra forskellige fonde og puljer. Vi har med kæmpe tak modtaget støtte fra Norlys, Nordea Fonden, Velux Fonden, Friluftsrådet, Bustrup Fonden Skive, Sparvest Fonden Skive, Grundfos Jubilæumsfond Bjerringbro, samt EU midler fra lokale aktionsgrupper, de såkaldte LAG midler.

Det bliver i sandhed spændende at komme ud og sejle i vores egen J70. Vi påregner, at båden vil ankomme til Virksund på trailer lørdag 15. april, hvor vi påregner at rigge båden til og sætter den i vandet. Nærmere herom senere.

Alle interesserede er naturligvis velkomne til at komme og deltage i søsætningen i Virksund. Båden vil blive rigget til og søsat.

Båden skal selvsagt benyttes til klubbens aktiviteter. Om mandagen skal den benyttes til pigesejlads. Om tirsdagen til sejlerskole og om onsdagen til aftenkapsejlads. Derudover er der fri leg og mulighed for at booke sig ind. 14. maj er der fællestræning i Thisted, hvor Jonas Warrer kommer og træner med J70 besætninger. I juni har vi planlagt at låne en J70 sejlbåd mere fra Sejlsportsligaen i Virksund. Det kan der sikkert komme nogle spændende aktiviteter ud af. I den første weekend i august arrangeres stævne med Limfjordens J70 både.

Båden skal naturligvis også have et velklingende navn. Sejlklubben vil derfor skyde en konkurrence i gang på Virksund Sejlklubs facebook side for at finde et navn. Forslagsstilleren, som vinder konkurrencen, vil blive præmiret med to flasker vin. Navnet forventes afsløret i f.m. søsætningen.