Navnet betyder noget! Hvad skal J70 båden hedde?

Navnet betyder noget! Navngivnings konkurrence udskrives.

Lørdag den 15. april modtager vi vores nye klubbåd. Som alle efterhånden nok ved, har vi købt en flot et år gammel J70 sejlbåd. Den skal benyttes af klubbens yngre og ældre medlemmer, på sejlerskole, til pigesejlads og meget andet.

Bådens ankomst vil naturligvis blive markeret 15. april. Mere om det senere. Men som en del af arrangementet skal sejlbåden naturligvis have et navn – og rimeligvis også døbes.

Der kan selvsagt være mange gode begrundelser for at give en båd et navn. Navnet kan sige noget om tilhørsforholdet, sige noget om bådens sejleregenskaber eller måske om ejeren. Der var en gang en båd som hed ”UD”. Bådejerens begrundelse var, at navnet først og fremmest skulle være ”billigt”, så prisen på antallet af bogstaver på agterskibet kunne holdes nede. Navnet: UD relaterede sig til hustruens forbogstaver i hhv. fornavn og efternavn. Sådan kan det også gøres og var vel også tænkt som en ære.

Vi vil derfor her og nu invitere alle sejlklubbens medlemmer til at komme med forslag til J70 sejlbådens navn – gerne med en kort begrundelse.

Forslag til bådnavn skrives under facebook opslaget på Virksund Sejlklubs facebook side.

Konkurrencen starter nu og slutter 31. marts.

Bestyrelsen vil efter periodens udløb beslutte, hvilket navn båden skal have og navnet afsløres 15. april. Bedste navneforslag vil blive præmieret på dagen.